CÂT DE IMPORTANTĂ ESTE PRESIUNEA

PRESIUNEA SUGERATĂ

IMPACTUL PRESIUNII

Alegerea și menținerea presiunii corecte de umflare sunt elemente esențiale pentru nivelul de performanță.

Anvelopa este unicul punct de contact dintre vehicul și teren.

Este deosebit de importantă pentru siguranța utilizatorilor, precum și pentru siguranța mărfurilor transportate. Pentru o anumită sarcină și o anumită utilizare, în condiții bine stabilite, există o singură presiune de umflare adecvată.

Presiunea aerului din anvelopă este un element esențial pentru funcționarea adecvată a anvelopelor: ea este cea care permite susținerea și deplasarea încărcăturii sau a persoanelor într-un mod:

  • Sigur
  • Durabil
  • Economic
  • Confortabil

Cu toate acestea, din sondajele și studiile realizate de Michelin, reiese că presiunea este, deseori, cel mai puțin monitorizat element de întreținere.

Presiune și siguranță

O presiune incorectă are impact negativ asupra anumitor performanțe fundamentale în materie de siguranță, cum ar fi:

  • Rezistența carcasei
  • Stabilitatea și comportamentul vehiculului.
  • Aderența vehiculului.
  • Sensibilitatea la „impactul cu bordurile”.
PRESIUNEA DE UMFLARE

Variația presiunii de umflare

În timpul utilizării, o anvelopă pierde presiune din diverse motive:

Etanșeitatea jantei (de exemplu: fisuri sau suduri).


Pe lângă sistemele de control integrate la bordul vehiculelor, monitorizarea vizuală și periodică a presiunii cu un manometru reprezintă cea mai folosită metodă care permite detectarea posibilelor probleme legate de pierderile de aer.

INFLUENȚA PRESIUNII DE UMFLARE ASUPRA RANDAMENTULUI KILOMETRIC

RECOMANDĂRI

  • Verificați regulat presiunea anvelopelor atunci când acestea sunt reci la temperatura ambiantă sau după o oprire de câteva ore.
  • NU DEZUMFLAȚI NICIODATĂ ANVELOPELE ATUNCI CÂND SUNT CALDE.
INFLUENȚA PRESIUNII DE UMFLARE ASUPRA CONSUMULUI DE CARBURANT

Presiunea de umflare are o influență dovedită asupra consumului de carburant.

O presiune de umflare neadecvată crește rezistența la rulare a anvelopelor și, astfel, consumul de carburant al vehiculului.

Subpresiune de 1,5 bar = 1% supraconsum*

Supraconsum al anvelopei la 7,5 bari pentru o presiune recomandată de 9 bari, respectiv 17% subpresiune.