(1) 5,4 % reducere a consumului de combustibil: Studiu intern realizat sub supravegherea DEKRA (raport nr. 21CPAEXT-030) pe data de 5 mai 2021 pe pistele de test Michelin de la Ladoux (Franța). Pe două camioane de mare tonaj Volvo FH 500 identice echipate cu anvelope MICHELIN X® Line Energy™ T 385/55 R 22.5 cu încărcătură maximă (40 tones), presiuni identice (8,5 b, 7,5 b și 9,0 b), comparație între anvelope noi și anvelope recanelate (R5 mm). Rezultatele pot varia în funcție de condițiile meteorologice, tipul de drum, dimensiunea anvelopei și stilul de conducere.
(2) Comparativ cu o anvelopă MICHELIN nerecanelată, uzată. Informații preluate din recomandările federației producătorilor de anvelope din Franța TNPF din 2019, potrivit cărora recanelarea anvelopelor uzate mărește durata de viață a anvelopelor prin folosirea întregului cauciuc disponibil.
(3) Pe teren umed, anvelopele recanelate oferă o aderență transversală și o tracțiune mai mari cu aprox. 10% comparativ cu aceleași anvelope uzate. Studiu intern efectuat de Michelin în 2010 la Ladoux (Franța) pe o pistă din beton lustruit; rezultatele pot varia în funcție de condițiile de utilizare.
(4) Reducerea emisiilor de CO2 al modelului Michelin multi-life este îmbunătățit datorită economiilor de combustibil legate de recanelare (până la -5,4%(1)). Conform unui studiu în condiții reale de utilizare, pentru dimensiunile 315/70 R 22,5 pe axele direcție și motor ale camioanelor 4x2 cu o uzură de plus de 50%, în utilizări pe trasee lungi și foarte lungi naționale și internaționale. Kilometrajul mediu al anvelopelor MICHELIN X® Line Energy™ Z2 și MICHELIN X® Line Energy™ D2 este de 232 200 km înainte de recanelare* (*sursă și calcul intern Michelin, bazat pe măsurarea realizată de echipele Michelin cu ocazia verifi cărilor făcute de clienți la 488 de osii, în Austria, Belgia, Croația, Republica Cehă, Franța, Germania, Grecia, Ungaria, Italia, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Serbia, Slovenia, Spania, Turcia, în perioada 2020-2023) și pe simularea bazată pe rezultatele colectate și prin extrapolarea duratei de viață rămase până la 3 mm. Rezultatele pot varia în funcție de condițiile meteorologice și de tipul drumului. Având în vedere că anvelopele noastre parcurg cu până la 25% (2) km în plus datorită recanalării, adică 58 050 km (232 200 x 25%). Economiile de combustibil se calculează pe distanța parcursă de anvelopele canelate (58 050 km) pentru un consum mediu de 29,5 L/100 km pentru anvelopele noi și 27,91 L/100 km pentru anvelopele canelate (sursa: raportul DEKRA nr. 21CPAEXT-030). 29,5 x 5,4%, adică un câștig de 1,59 L / 100 km pentru o combinație de cap tractor și semiremorcă tridem (adică 12 anvelope). Deci o economie de 0,13 L / 100 km pe anvelopă (1,59 L / 12), sau 0,13 L x 58 050 km / 100 = 77 litri de combustibil economisiți în timpul condusului cu anvelope recanelate, deci un câștig de 77 litri de motorină x 3,24 kg de CO2 = 251 kg CO2. Factorul de emisie de 3,24 kg CO2 pentru 1 litru de motorină provine din calculele de analiză a ciclului de viață efectuate de ADEME pentru motorină pură. Include emisiile din etapele de producție a motorinei (17%) și din timpul arderii acesteia (83%). Sursa: ADEME. Baza Amprenta, Studiu Carbon, Versiunea 22.0.0, 02/08/2022. Deci 77 x 3,24 kg CO2 = 251 kg CO2.
(5) Modelul și compoziția amestecului benzii de rulare de la anvelopele MICHELIN Remix® sunt în mare măsură aceleași cu cele utilizate pentru anvelopele MICHELIN noi. 90% din gama de anvelope MICHELIN Remix® utilizează aceeași matriță și aceleași materiale ca anvelopele MICHELIN noi și sunt deci la fel de performante. Conform evaluărilor interne efectuate de Centrul de Tehnologie și Cercetare Michelin în baza opiniilor clienților înregistrate în Europa începând cu 2015.
(6) Reducerea emisiilor de CO2 al modelului Michelin multi-life este, de asemenea, îmbunătățit datorită economiilor de materii prime legate de reșapare. În ceea ce privește economiile de material, greutatea medie a unei anvelope noi MICHELIN este de 70 kg* în medie. Greutatea unei anvelope gata de reșapare este în medie de 50 kg**. Impactul CO2 al unei anvelope reșapate este legat de economiile de materiale, adică 50 kg de materii prime economisite sau 115 kg de CO2 la o rată de 2,3 kg de CO2*** pe kg de materii prime.
*Studiu intern bazat pe dimensiunile de anvelope MICHELIN PL cele mai vândute pe piața europeană: 315/80 R 22,5, 315/70 R 22,5 și 385/65 R 22,5.
**Conform unei publicații TNPF din 2023: „reșapare, care, prin reutilizarea carcasei care reprezintă aproximativ 70% din masa unei anvelope”. Prin urmare, 70% din 70 kg = aproximativ 50 kg.
***Factorul de emisie de 2,3 kg CO2 pentru 1 kg de anvelopă reiese din calculele de analiză a ciclului de viață pentru producerea unei anvelope (cunoscută ca „cradle to gate” - „de la producție până la livrare la poarta fabricii”), efectuate în intern de Michelin conform regulilor de calcul elaborate de producătorii de anvelope (prin organizația mondială Tire Industry Project - TIP - care reunește 10 producători de anvelope pe problemele de dezvoltare sustenabilă). Acesta integrează etapele de extracție a materiilor prime, transportul, producția și distribuția. Sursa: UL Environment Standard, „Regulile Categoriei de Produs pentru întocmirea unei Declarații de mediu pentru fabricare produs la categoria : Anvelope”, v3.05, februarie 2022. Deci 50 x 2,3 = 115 kg de CO2.
*Taxa de acceptare a reșapării în funcție de marcă, pentru toate carcasele prezentate pentru o primă reșapare în 2024 în toate uzinele noastre din Europa (cu excepția carcasei pentru servicii și soluții).
Rata de acceptare a reșapării este raportul dintre numărul de carcase prezentate și numărul de anvelope de camion reșapate produse din aceste carcase (inclusiv deșeurile de la inspecția inițială, deșeurile de producție și deșeurile de la inspecția finală) ==> total de 1 149 373 de carcase.
Michelin reșapează anvelope de aproape un secol, dezvoltându-și în mod constant tehnologia inovatoare. MICHELIN Remix se bucură de avantajele acelorași procedee industriale folosite la fabricarea anvelopelor noi. Experții noștri utilizează metode tehnologice avansate (radiografie și interferometrie holografică) pentru a verifica fiabilitatea reșapării realizate de MICHELIN Remix: o garanție a calității și siguranței. Toate fabricile MICHELIN Remix au certificare ISO 9001 și ISO 14001, oferind o gestionare optimizată a calității și a performanțelor legate de mediu.
Îți recomandăm să nu montezi anvelope MICHELIN Remix pe prima punte directoare a vehiculelor motoare; această recomandare se aplică și pentru profilul în Z al benzii de rulare. Anvelopele MICHELIN Remix pot fi montate pe a doua punte portantă anterioară 8 x 4.
Reduceți costurile de exploatare
Protejează mediul înconjurător reducând deșeurile
Mai puține
materiale
Mai puține emisii de CO2