Recanelare

PRINCIPII GENERALE

Recanelarea este o operațiune care constă în îndepărtarea cauciucului de pe covorul de cauciuc existent pentru a reface adâncimea profilului benzii de rulare.

Anvelopele MICHELIN care pot fi recanelate au inscripționat pe flanc simbolul „U” sau textul „REGROOVABLE”.

Recanelarea anvelopelor este o operațiune autorizată de Codul rutier francez (articolul 4 din Decretul din 24.10.1994) și recomandată de E.T.R.T.O. și A.F.N.O.R. (standard NFR12714) pentru siguranță și creșterea aferentă a randamentului.

De ce să recanelezi?

LONGEVITATE MAI MARE

Prin refacerea adâncimii profilului benzii de rulare, recanelarea permite prelungirea duratei de viață a anvelopei cu până la 25% în kilometri suplimentari(1) în medie, atât pentru anvelopele MICHELIN noi, cât și pentru anvelopele MICHELIN Remix reșapate.

ECONOMIE MAI MARE DE CARBURANT

Economisiți până la 5% din combustibil(2).

Recanelarea, realizată în faza în care anvelopa are cea mai mică rezistență la rulare, optimizează, de asemenea, consumul de carburant.

Cei 25% de kilometri suplimentari care pot fi obținuți prin recanelare se efectuează în perioada în care consumul este cel mai redus.

ADERENȚĂ MAI BUNĂ

Aderență mai bună și mai multă siguranță. Recanelarea reface adâncimea profilului benzii de rulare a anvelopei oferindu-ți o mai bună aderență pe carosabil, pentru a rula în condiții de siguranță. Pe drumuri umede, anvelopele recanelate oferă o aderență transversală și o tracțiune îmbunătățite cu aproximativ 10% comparativ cu aceleași anvelope uzate(3).

REDUCEREA IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI

Mai puține
emisii de CO2

Mai puține
deșeuri

Mai puține
materiale

Prin reducerea consumului de carburant și îmbunătățirea longevității, recanelarea contribuie la protecția mediului.

Recanelarea unei anvelope prelungește durata de viață a acesteia în perioada cu cel mai mic consum de carburant. Acest lucru îți permite reducerea emisiilor de CO2 cu până la 1,1 kg/100 km pe punte.

Prin prelungirea cu 25% a duratei de viață aferente anvelopelor MICHELIN noi și MICHELIN Remix reșapate(1)vei economisi 1 bandă de rulare la fiecare 4 anvelope recanelate.

Recanelarea nu afectează reșaparea anvelopelor MICHELIN Remix. Rata de acceptare pentru reșaparea MICHELIN Remix este similară pentru anvelopele MICHELIN recanelate sau nerecanelate: 89%(4).

Recanelarea în practică

Responsabilitatea operatorului și a companiei acestuia sunt angajate dacă recanelarea nu respectă instrucțiunile producătorilor (respectarea modelului, adâncimii, lamelor etc.).

Efectuarea recanelării atunci când profilul benzii de rulare ajunge la 2 - 4 mm permite:

  • reproducerea profilului
  • ajustarea adâncimii de recanelare astfel încât să se păstreze întotdeauna o adâncime a cauciucului de cel puțin 2 mm între partea inferioară a profilului și straturile coroanei, atunci când anvelopa nu are indicator de adâncime.

O recanelare prea adâncă:

  • Poate provoca deteriorări care distrug prematur structura externă;
  • poate avea efect negativ asupra acceptării la reșapare;
  • poate duce la dezvelirea straturilor, acestea fiind vizibile în profilul benzii de rulare, ceea ce nu este permis prin lege.

Nu efectuați recanelarea dacă:

Banda de rulare prezintă semne de daune semnificative: perforații, zgârieturi, tăieturi, desprinderi etc. În acest caz, există un risc de oxidare a straturilor metalice: acest tip de daune poate provoca deteriorarea rapidă a anvelopelor în rulare, putând să conducă la o aplatizare bruscă a acestora.

Gestionarea stocului de anvelope recanelate

Pentru a evita imobilizarea de lungă durată a vehiculului pe perioada operațiunii de recanelare, îți recomandăm să ai în stoc ansambluri montate pentru a optimiza operațiunea.

CERINȚE TEHNICE

Recanelarea trebuie realizată numai într-un loc bine ventilat, cu ajutorul unui instrument cu lamă de încălzire electrică.

  • Recanelarea trebuie realizată numai într-un loc bine ventilat, cu ajutorul unui instrument cu lamă de încălzire electrică.
  • Înainte de recanelare, anvelopa trebuie verificată pentru a te asigura că este în stare bună. Orice deteriorare sau reparație necorespunzătoare trebuie remediată în mod adecvat. În cazul în care banda de rulare prezintă semne de lovituri, crestături multiple sau uzura blocurilor din banda de rulare, nu se recomandă recanelarea.
  • Lățimea și adâncimea de recanelare sunt date în funcție de dimensiunea și tipul profilului benzii de rulare. Recomandăm utilizarea unei lame rotunde. Te rugăm să reții că, din cauza profilului rotund al lamei, lățimea de recanelare se va reduce ușor odată cu uzura ulterioară a anvelopei după recanelare.
  • Adâncimea benzii de rulare trebuie măsurată în mai multe locuri de pe anvelopă. Adâncimea de tăiere a lamei de recanelare trebuie corelată cu adâncimea minimă a benzii de rulare expuse. Pe profilurile recente ale benzii de rulare, un indicator de adâncime de recanelare, amplasat în indicatorul de uzură pentru banda de rulare, permite reglarea lamei la adâncimea optimă.
  • Trebuie să se efectueze recanelarea fiecărei caneluri cu ajutorul unui indicator de uzură a benzii de rulare.
  • Dacă o anvelopă s-a uzat în mod anormal, este acceptabil din punct de vedere tehnic să se recaneleze parțial banda de rulare.
  • Recanelarea benzii de rulare a anvelopelor MICHELIN Remix este similară cu cea a anvelopei noi.
  • Toate lățimile de recanelare specificate sunt valori aproximative.
  • În cazul în care vrei să recanelezi o anvelopă MICHELIN care nu este specificată în această broșură, contactează reprezentantul tău Michelin pentru asistență.

RECANELAREA PROFILURILOR LA ANVELOPELE DE PUNTE DIRECTOARE PENTRU UTILIZARE PE PUNTEA MOTOARE

Michelin recomandă recanelarea anvelopelor de punte directoare în cazul autobuzelor și camioanelor, însă puțini utilizatori respectă aceste indicații.
În plus, în anumite țări nu se acceptă utilizarea anvelopelor recanelate pe punțile din față.

Pentru a optimiza potențialul kilometric al anvelopei și a reduce costurile utilizatorului, sunt disponibile scheme de recanelare specifice pentru puntea motoare. Acestea asigură aderența și capacitatea de tracțiune.

PRINCIPALELE REGLEMENTĂRI EUROPENE PRIVIND RECANELAREA

Austria

Belgia

Bulgaria

Croația

Czech
Republic

Danemarca

UEEA(1)

Finlanda

Estonia

Franța

Germania

Grecia

Ungaria

Irlanda

Italia

Letonia

Lituania

Luxemburg

Țările de Jos

Norvegia

Polonia

Portugalia

România

Serbia

Slovacia

Slovenia

Spania

Suedia

Elveția

Turcia

Ucraina

Regatul Unit