Recanelarea este o operațiune care constă în îndepărtarea cauciucului de pe covorul de cauciuc existent pentru a reface adâncimea profilului benzii de rulare.
Anvelopele MICHELIN care pot fi recanelate au inscripționat pe flanc simbolul „U” sau textul „REGROOVABLE”.
Recanelarea anvelopelor este o operațiune autorizată de Codul rutier francez (articolul 4 din Decretul din 24.10.1994) și recomandată de E.T.R.T.O. și A.F.N.O.R. (standard NFR12714) pentru siguranță și creșterea aferentă a randamentului.
Prin refacerea adâncimii profilului benzii de rulare, recanelarea permite prelungirea duratei de viață a anvelopei cu până la 25% în kilometri suplimentari(1) în medie, atât pentru anvelopele MICHELIN noi, cât și pentru anvelopele MICHELIN Remix reșapate.
Economisiți până la 5% din combustibil(2).
Recanelarea, realizată în faza în care anvelopa are cea mai mică rezistență la rulare, optimizează, de asemenea, consumul de carburant.
Cei 25% de kilometri suplimentari care pot fi obținuți prin recanelare se efectuează în perioada în care consumul este cel mai redus.
Aderență mai bună și mai multă siguranță. Recanelarea reface adâncimea profilului benzii de rulare a anvelopei oferindu-ți o mai bună aderență pe carosabil, pentru a rula în condiții de siguranță. Pe drumuri umede, anvelopele recanelate oferă o aderență transversală și o tracțiune îmbunătățite cu aproximativ 10% comparativ cu aceleași anvelope uzate(3).
Mai puține
emisii de CO2
Mai puține
deșeuri
Mai puține
materiale
Prin reducerea consumului de carburant și îmbunătățirea longevității, recanelarea contribuie la protecția mediului.
Recanelarea unei anvelope prelungește durata de viață a acesteia în perioada cu cel mai mic consum de carburant. Acest lucru îți permite reducerea emisiilor de CO2 cu până la 1,1 kg/100 km pe punte.
Prin prelungirea cu 25% a duratei de viață aferente anvelopelor MICHELIN noi și MICHELIN Remix reșapate(1)vei economisi 1 bandă de rulare la fiecare 4 anvelope recanelate.
Recanelarea nu afectează reșaparea anvelopelor MICHELIN Remix. Rata de acceptare pentru reșaparea MICHELIN Remix este similară pentru anvelopele MICHELIN recanelate sau nerecanelate: 89%(4).
Responsabilitatea operatorului și a companiei acestuia sunt angajate dacă recanelarea nu respectă instrucțiunile producătorilor (respectarea modelului, adâncimii, lamelor etc.).
Efectuarea recanelării atunci când profilul benzii de rulare ajunge la 2 - 4 mm permite:
O recanelare prea adâncă:
Nu efectuați recanelarea dacă:
Banda de rulare prezintă semne de daune semnificative: perforații, zgârieturi, tăieturi, desprinderi etc. În acest caz, există un risc de oxidare a straturilor metalice: acest tip de daune poate provoca deteriorarea rapidă a anvelopelor în rulare, putând să conducă la o aplatizare bruscă a acestora.
Gestionarea stocului de anvelope recanelate
Pentru a evita imobilizarea de lungă durată a vehiculului pe perioada operațiunii de recanelare, îți recomandăm să ai în stoc ansambluri montate pentru a optimiza operațiunea.
Recanelarea trebuie realizată numai într-un loc bine ventilat, cu ajutorul unui instrument cu lamă de încălzire electrică.
Michelin recomandă recanelarea anvelopelor de punte directoare în cazul autobuzelor și camioanelor, însă puțini utilizatori respectă aceste indicații.
În plus, în anumite țări nu se acceptă utilizarea anvelopelor recanelate pe punțile din față.
Pentru a optimiza potențialul kilometric al anvelopei și a reduce costurile utilizatorului, sunt disponibile scheme de recanelare specifice pentru puntea motoare. Acestea asigură aderența și capacitatea de tracțiune.