Michelin recomandă montarea pe aceeași punte a anvelopelor cu profil identic al benzii de rulare. Dacă acest lucru nu este posibil, Michelin te sfătuiește să montezi anvelope duble de același tip..
Pot fi montate anvelope cu profiluri diferite ale benzii de rulare atât timp cât acestea au:
Reține: din motive tehnice, îți recomandăm să nu montezi pe aceeași punte anvelope care prezintă o diferență în diametru mai mare de 10 mm.
Montaje posibile ale anvelopelor recanelate pentru vehicule grele
Te rugăm să consulți reglementările din fiecare țară pentru a te adapta cerințelor naționale specifice.
Anvelopele reșapate comercializate de Grupul Michelin (MICHELIN Remix și LAURENT Retread) sunt concepute și fabricate pentru a fi utilizate pe punțile motoare și punțile de remorci.
Îți recomandăm să nu montezi anvelope reșapate pe prima punte directoare a vehiculelor motoare; acest lucru este valabil și pentru profilul în Z al benzii de rulare.
Anvelopele reșapate pot fi montate pe a doua punte portantă anterioară 8 x 4.
Anvelopele reșapate trebuie să aibă următoarele caracteristici comune:
Este INTERZISĂ montarea pe aceeași punte a unor anvelope reșapate de la producători diferiți, indiferent ce marcă este carcasa.
Este AUTORIZATĂ montarea anvelopelor reșapate de la același producător, indiferent ce marcă este carcasa.
Diagrama axelor autorizate cu montarea de anvelope reșapate uniforme permise:
Reține: din motive tehnice, îți recomandăm să nu montezi pe aceeași punte anvelope care prezintă o diferență în diametru mai mare de 10 mm.
Diferența dintre adâncimea canelurilor principale de pe două anvelope montate pe aceeași punte nu trebuie să fie mai mare de 5 mm.
Primul exemplu: diferența maximă
pe punte: 4 mm = BUNĂ
Al doilea exemplu: diferența maximă
pe punte: 6 mm = peste limită
Pentru echiparea unei punți directoare trebuie:
Să utilizați exclusiv profiluri ale benzii de rulare în „F” sau în „Z”.
Aceste profiluri sunt concepute și fabricate pentru a răspunde constrângerilor de rulare specifice punților directoare ale autovehiculelor: indice de sarcină, balans cu transfer dinamic de sarcină, derapaj, unghiuri de convergență ale punților, randamente kilometrice ridicate etc.
Un model „F“ sau „Z“ poate prezenta pe flanc un marcaj care indică un sens dublu de rotație. Acesta permite optimizarea performanței anvelopei.
Notă: După atingerea pragului de 50 % uzură, anvelopa poate fi întoarsă pentru uniformizarea aspectului.
Îți recomandăm să nu montezi anvelope reșapate pe prima punte directoare a vehiculelor motoare; acest lucru este valabil și pentru profilul în Z al benzii de rulare.
Pentru echiparea unei punți motoare trebuie:
Să folosești exclusiv profiluri ale benzii de rulare în „D” sau în „Z”. Profilurile în „D” sunt analizate pentru a răspunde restricțiilor specifice punților motoare: transmisia cuplurilor motoare și de frânare, montarea în perechi, sarcina celei mai importante punți a ansamblului rutier etc.
Anvelopele cu profiluri în „Z” pot fi montate pe punțile motoare, dar compromisul privind performanțele care să răspundă constrângerilor acestei punți va fi optim cu profiluri în „D”.
Pentru anumite utilizări, profilurile în „Z” sunt, de asemenea, optimizate pentru a fi folosite pe puntea motoare: de exemplu, pentru utilizare urbană.